Maxxis Aspen ST Team Spec to zupełnie nowa opona wyścigowa o ultraniskim profilu, opracowana głównie do szybkiej jazdy XC. Do niedawna ta nowa opona była zarezerwowana wyłącznie dla profesjonalnych zespołów wyposażonych w opony Maxxis. Na ścianie bocznej opony znajduje się specjalne logo Team Spec. Opona bazuje na modelu Aspen, ale została specjalnie zoptymalizowana pod kątem wyścigów. Ma skrócony karkas i wyjątkowo nisko położony środek bieżnika, co czyni ją szczególnie odpowiednią na szybkie tory i ubite nawierzchnie. Ze względu na wysoką prędkość, opona ta nadaje się szczególnie na suche i trawiaste warunki, ale mniej nadaje się na techniczne tory i mokre nawierzchnie.
Szeroka osłona szlakowa (WT)
Ta specjalna konstrukcja karkasu optymalizuje wzór bieżnika i kształt opony na dzisiejszych, szerszych felgach. Tradycyjne opony są projektowane do wąskich felg i mają zbyt ostry kształt na szerokich felgach, co skutkuje niższymi niż optymalne osiągami. Opony WT są zoptymalizowane pod kątem wewnętrznej szerokości felgi 30 mm, ale doskonale sprawdzają się na wszystkich felgach o wymiarze wewnętrznym od 25 do 30 mm.
Tubeless Ready (TR)
Opony bezdętkowe mają wiele zalet: pozwalają na jazdę z niższym ciśnieniem powietrza, co zapewnia lepszą przyczepność i mniejsze opory toczenia. A brak dętki zmniejsza również ryzyko przebicia. Opony MAXXIS TR są lepiej przygotowane do montażu dzięki zastosowaniu środka uszczelniającego niż inne opony bezdętkowe. Stopka opony TR jest całkowicie pokryta warstwą gumy, podobnie jak w prawdziwej oponie bezdętkowej UST. Oznacza to, że montaż bezdętkowy jest skuteczny na wszystkich felgach o standardowych rozmiarach już od pierwszego napompowania i z niewielką ilością płynu.
Uwaga: Zdecydowanie odradzamy stosowanie uszczelniaczy zawierających amoniak. Udowodniono, że amoniak atakuje karkas opony i może osłabić go nawet o 30% po kilku miesiącach, w zależności od użytej ilości.
Ochrona EXO
Ten niezwykle odporny na przecięcia i ścieranie materiał chroni ścianki boczne różnych opon MTB. Jest bardzo gęsto tkany, lekki i bardzo elastyczny, co zapewnia przekonująco dobre parametry opony.
MaxxSpeed
Zupełnie nowa mieszanka MaxxSpeed jest niewątpliwie jedną z najbardziej zaawansowanych mieszanek do wyścigów XC. Ta wysokowydajna mieszanka krzemionkowa znacznie zmniejsza opory toczenia, jednocześnie poprawiając przyczepność na mokrych nawierzchniach. W porównaniu z 3C MaxxSpeed, testy laboratoryjne wykazują znaczną redukcję oporów toczenia o około 25% (przy niezmienionym wzorze bieżnika, strukturze opony i ciśnieniu powietrza). Teoretycznie może to oznaczać oszczędność nawet jednej minuty w 90-minutowym wyścigu.
Dane techniczne:
- Typ opony: opona składana (bezdętkowa)
- Zastosowanie: MTB, XC, Maraton
- Rozmiar (cale): 29 x 2,40
- Rozmiar (ETRTO): 61 - 622
- Wersja: WT, TR, EXO, Team
- Mieszanka gumowa: MaxxSpeed
- Obudowa: 120 TPI
- Kompatybilność z systemem bezdętkowym: tak, gotowy na system bezdętkowy
- Zgodność z rowerami elektrycznymi: tak, dla rowerów elektrycznych o prędkości do 25 km/h (E25)
- Profil: Zoptymalizowany pod kątem wyścigów
- Zalecane ciśnienie powietrza: maks. 1,7 bara | 25 PSI
- Zalecana szerokość wewnętrzna obręczy: 25 do 30 mm
- Maksymalne obciążenie (na oponę): 90 kg
- Kolor: czarny
Waga według producenta: 750g
Waga rzeczywista: nie podano
Zawartość opakowania: 1x opona MAXXIS Aspen ST Team Spec 29 x 2.40 WT MaxxSpeed TR EXO
Uwaga: Masa opony może się różnić w zależności od producenta