Innowacja prosto z Japonii! Shimano wprowadza swoją najbardziej wszechstronną grupę osprzętu MTB – XTR M9100. Podczas gdy pierwsze generacje grup osprzętu XT do wyścigów były projektowane głównie z myślą o kolarzach XC, dzisiejsze kolarstwo górskie jest o wiele bardziej zróżnicowane. Dzięki szerokiej gamie opcji, kolarze enduro i maratończycy mogą dopasować XTR M9100 idealnie do swoich potrzeb.
 Na pierwszy rzut oka dźwignia hamulca Servo-Wave BL-M9120 nie różni się znacząco od swojego poprzednika, ale przeszła szereg udoskonaleń technicznych. Główny tłok i mechanizm pochodzą z modelu M9020, ale mocowanie dźwigni zostało całkowicie przeprojektowane. Szersza tuleja pośrodku dźwigni nie tylko zapewnia więcej miejsca na montaż pilota, ale także zwiększa sztywność układu . W połączeniu z mocowaniem głównego tłoka na kierownicy, dźwignia zapewnia znacznie bardziej bezpośredni efekt hamowania . Shimano twierdzi, że taka konstrukcja zwiększa sztywność i siłę hamowania o 10%, jednocześnie poprawiając szybkość reakcji o 30%. Dla optymalnej ergonomii zasięg dźwigni można regulować bez użycia narzędzi.
 Dzięki przeprojektowanemu prowadzeniu przewodów hamulcowych i zastosowaniu magnezowego korpusu , udało się utrzymać niską masę. Czterotłoczkowy zacisk M9120 jest wykonany z jednego kawałka aluminium, co zapewnia lepsze właściwości termiczne w porównaniu z zaciskiem magnezowym.
 Dane techniczne:
-  Przeznaczenie: wyścig XC, maraton, szlak, jazda w terenie, enduro
 -  Materiał zacisku hamulcowego: aluminium
 -  Materiał dźwigni hamulca: aluminium
 -  Materiał korpusu dźwigni: magnez
 -  Materiał śrub mocujących: tytan
 -  Liczba tłoków: 4 (ceramiczne)
 -  Mocowanie hamulca: Postmount
 -  Tarcza hamulcowa: Shimano RT-MT900 (opcjonalnie)
 -  Płyn hamulcowy: olej mineralny Shimano
 -  Przewód hamulcowy: tworzywo sztuczne ze wzmocnieniem z kevlaru
 -  Klocki hamulcowe: żywica N03A z żebrami chłodzącymi
 -  Konstrukcja dźwigni hamulca: 2-palcowa
 -  Regulacja zasięgu dźwigni: tak, za pomocą pokrętła regulacyjnego
 -  Regulacja punktu styku: tak, za pomocą narzędzi
 -  Montaż: lewy / prawy
 -  Gniazdo: rozdzielone, kompatybilne z I-SPEC-EV
 -  Długość rury: przód 1000 mm, tył 1700 mm
 -  Kolor: srebrnoszary
 
 Waga według producenta: nie podano
 Zmierzona waga: 550 g
 Zawartość opakowania:
 ✅ 1x zestaw SHIMANO XTR BR-M9120 + BL-M9120 (przód + tył 4-tłoczkowy hamulec tarczowy)
 ✅ Całkowicie napełniony i odpowietrzony, łącznie z klockami hamulcowymi N03A z żeberkami chłodzącymi
 🚫 Bez tarczy hamulcowej